ВЕРСИЯ ДЛЯ СЛАБОВИДЯЩИХ


Инклюзивті және арнайы білім берудің ресурстық орталығы ҚарУ Ғылыми кеңесінің 29.10.2020 жылғы № 3 шешімімен қолданыстағы инклюзивті білім берудің консультациялық-практикалық орталығы негізінде құрылды.

Басшысы:Рымханова Айнагуль Рымбековна, философия докторы (PhD). h-index Scopus – 1, ORCID ID:0000-0003-3177-4810, Author ID Scopus:57193953755.

Байланыс деректері: Карбышев к-сі, 7, № 11 оқу корпусы, 116,118-каб,118. тел. 87014987819, e-mail: kpcio@mail.ru, ainagul_rymhanova@mail.ru

Орталық қызметінің мақсаты өңірде инклюзивті және арнайы білім беру үдерісін ғылыми-әдіснамалық және ғылыми-әдістемелік сүйемелдеу.

Орталықтың негізгі міндеттері:

- инклюзивті және арнайы білім беруді іске асыру жағдайларын анықтау бойынша мониторингтік зерттеулерді ұйымдастыру және жүргізу;

- инклюзивті және арнайы білім беру саласындағы ғылыми-зерттеу, ғылыми-әдістемелік және оқу-әдістемелік әзірлемелерді орындау;

- инклюзивті және арнайы білім беру практикасын іске асыратын білім беру мекемелерінің оқу үдерісіне зерттеулердің нәтижелерін тарату және енгізу.

Орталық қызметінің бағыттары:

1. Ұйымдастырушылық-аналитикалық:

- білім берудің барлық сатыларында инклюзивті білім беру практикасын іске асыру мақсатында білім беру мекемелерінің қызметін талдау;

- білім беру мекемелерінің кедергісіз орта құрудағы қажеттіліктерін зерттеу;

- ерекше қажеттіліктері бар студенттердің ерекше білім алу қажеттіліктерінің сипатын зерттеу және анықтау;

- қоғам топтарының білім беру үдерісіне ерекше қажеттіліктері бар адамдарды қосу жайлы көзқарасына психологиялық-педагогикалық және әлеуметтік зерттеулер жүргізу;

- инклюзивті және арнайы білім беру проблемалары бойынша педагогикалық мамандықтардың бакалаврлары, магистрлері мен докторларын даярлау жүйесін зерделеу және талдау;

2. Білім беру-әдістемелік:

- ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушыларды қолдауға қатысты қызметті реттейтін жергілікті құжаттарды әзірлеу;

- ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушылар үшін оқу материалдарының базасын әзірлеу;

- инклюзия шарттарын ескере отырып, педагог кадрларды даярлау бағдарламаларының мазмұнын жетілдіру;

- педагог кадрларды даярлау және қайта даярлау процесін оқу-әдістемелік қамтамасыз ету;

- қосымша білім беру факультетінің қолдауымен біліктілікті арттыру курстары шеңберінде инклюзивті және арнайы білім берудің мектепке дейінгі және мектеп жүйесінде жұмыс істейтін педагог қызметкерлерді, сондай-ақ жоо-ның профессор-оқытушылар құрамын даярлау және қайта даярлау бағдарламаларын әзірлеу және іске асыру.

3. Ғылыми-зерттеу:

- инклюзивті білім берудің ғылыми-әдістемелік негіздерін, инклюзивті білім беруді психологиялық-педагогикалық сүйемелдеудің практикаға бағытталған технологияларын әзірлеу;

- диагностикалық, түзету-дамыту әдістемелерінің және оларды іске асыру жөніндегі ұсынымдардың дерекқорын қалыптастыру;

- цифрлық форматты қоса алғанда, ерекше білім беру қажеттілігі бар адамдармен жұмыс істеу жөніндегі инновациялық нысандар мен технологияларды, тиімді әдістемелерді апробациялау мен енгізуді ғылыми-әдістемелік сүйемелдеу;

- өңірлік және республикалық халықаралық деңгейдегі ғылыми-практикалық семинарлар мен конференциялар, дөңгелек үстелдер, мастер-кластар, тренингтер ұйымдастыру.

4. Консультативтік-ағартушылық:

- білім берудің барлық сатыларында инклюзивті білім беру процесін ресурстық қамтамасыз ету;

- «Арнайы және инклюзивті білім беру. Специальное и инклюзивное образование. Special and Inclusive education» журналын басып шығару арқылы өңірде инклюзивті және арнайы білім беру тәжірибесін жинақтау және насихаттау;

- инклюзивті білім беру жүйесін қолдауға және дамытуға бағытталған іс-шараларды ұйымдастыру және өткізу.

- инклюзия идеясын тарату және ерекше қажеттіліктері бар адамдар үшін толерантты білім беру ортасын құру.

Басқа мекемелермен және ұйымдармен ынтымақтастық және өзара іс-қимыл

Орталық өз қызметін білім беру және ғылыми мекемелермен, қоғамдық бірлестіктермен және өзге де ұйымдармен ынтымақтастық туралы жасалған шарттар/ меморандумдар шеңберінде өзара іс-қимыл жасай отырып жүзеге асырады.

Орталықтың негізгі серіктестері – жоғары оқу орындары, Қарағанды облысының білім басқармасы және Қарағанды қаласының білім бөлімі, сәйкесінше мектепке дейінгі және мектеп мекемелері, ПМПК, психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттері мен орталықтары, Қарағанды облысының білім беруді дамытудың оқу-әдістемелік орталығы және стейкхолдерлер болып табылатын басқа да ҮЕҰ.

Іске асырылатын жобалар:

  1. Қарағанды облысы ББ «№27 ЖББОМ» КММ-мен бірлесіп «Инклюзивті білім беру жағдайында педагог кадрларды кәсіби қызметке даярлау».
  2. Қарағанды облысы ББ «Қарағанды облысының ПМПК» КММ-мен бірлесіп «Бүгін, ертең және әрқашан: инклюзивті ортада ақыл-ойы бұзылған балаларға сапалы білім алу құқығын іске асыру үшін психологиялық-педагогикалық жағдайлар (Қарағанды өңірінің мысалында)».
  3. ҚР БҒМ гранттық қаржыландыру аясында 2020-2022 жж. арналған «Инклюзивті білім беру шеңберіндегі студенттердің волонтерлік қызметін ғылыми-әдістемелік сүйемелдеу» жобасы.

Мастер-класс на тему «Обобщение опыта работы с детьми с ООП по коррекции недостатков развития речи» совместно с КГУ «Областная специальная школа-интернат № 3 для детей с ОВР» УОКО.

Круглый стол «Перспективное развитие детей с особыми образовательными потребностями в обществе здоровых детей» в рамках реализации программы «РуханиЖаңғыру».

Новогодний инклюзивный праздник,проведенный студентами –волонтерами специальности «Дефектология»с участием детей ОФ«Ассоциации родителей детей-аутистов г.Караганды», центра ОО «Ақбота» и КГУ «Областная специальная школа-интернат № 1 для детей с нарушением зрения».

Работа «Инклюзивного кружка», где студенты получают непосредственный опыт работы с детьми, имеющимирасстройства аутистического спектра(РАС).

Участие студентов-дефектологов и магистрантов специальности «Дефектология» в On-line Марафоне Инклюзивных Практик «Инклюзивное сообщество: здесь и сейчас» (IP-Марафонпри поддержке International Association for Community Development (IACD)

Мастер-класс на тему: «Использование нейропсихологических упражнений на коррекционных занятиях со слепыми и слабовидящими младшими школьниками»,проведенный специалистами КГУ «Областная специальная школа- интернат № 1 для детей с нарушением зрения» УОКО.

Вебинар ЦПМ КарУ имени академика Е.А. Букетова: «Инклюзивная культура преподавателя как условие успешной интеграции студентов с ООП в вузе». (Докладчик: доцент кафедры специального и инклюзивного образованияРымханова А.Р.)

https://science.karsu.uz/files/journals/4/articles/1269/62944e491ae66.html http://publications.lnu.edu.ua/journals/files/journals/1/articles/1371/submission/original/1371-2175-3-SM.html http://tpfk.ru/files/journals/1/articles/221/6291a23e1d36d.html https://uacd.uz/files/journals/1/articles/12/6294507f77107.html https://jrnls.ivet.edu.ua/files/journals/1/articles/747/6294511129235.html https://www.nzgajournal.org.nz/files/journals/1/articles/3612/629453d14bc51.html https://sebhau.edu.ly/journal/files/journals/6/articles/1915/6294556436aa8.html http://www.vjph.vn/files/journals/1/articles/679/submission/original/679-1219-4-SM.html http://uha.dp.ua/files/journals/1/articles/136/submission/136-1-264-1-2-20220530.html http://www.polsci-law.buu.ac.th/qa/-/situs-judi-online/index.htmlhttps://stce.nuce.edu.vn/files/journals/5/articles/2316/submission/2316-50-9628-1-2-20220530.html https://online.cput.ac.za/files/journals/6/articles/98/submission/98-61-102-1-2-20220530.html https://journal.tvu.edu.vn/files/journals/1/articles/889/submission/889-1-2966-1-2-20220530.html http://journal.ussh.vnu.edu.vn/files/journals/2/articles/994/submission/original/994-1162-3-SM.html http://jstic.ptit.edu.vn/files/journals/1/articles/561/submission/561-1-2183-1-2-20220530.html https://jcsce.vnu.edu.vn/files/journals/1/articles/377/submission/377-1-1835-1-2-20220530.html http://jst.ntt.edu.vn/files/journals/2/articles/298/submission/298-13-836-1-2-20220530.htmlhttps://stce.nuce.edu.vn/files/journals/5/articles/2320/submission/2320-50-9630-1-2-20220530.htmlhttps://vjde.vn/files/journals/1/articles/336/submission/336-1-361-1-2-20220530.htmlhttps://ictmag.vn/files/journals/9/articles/1039/submission/1039-62-5583-1-2-20220530.html http://e-majallah.ftu.ac.th/files/journals/4/articles/308/submission/original/308-597-7-SM.htmlhttps://huso-journal.sskru.ac.th/files/journals/3/articles/241/submission/241-25-1468-1-2-20220530.htmlhttps://www.econa.org.ua/files/journals/1/articles/2048/submission/original/2048-6565658006-3-SM.htmlhttps://stce.huce.edu.vn/files/journals/5/articles/2327/submission/2327-50-9730-1-2-20220530.htmlhttps://fass.dp.ua/files/journals/1/articles/117/submission/117-1-219-1-2-20220530.htmlhttps://eung.nung.edu.ua/files/journals/1/articles/384/629476a0bbaf8.htmlhttps://www.itit58.ru/files/journals/1/articles/430/62947777030a3.htmlhttp://ojs.kmutnb.ac.th/files/journals/6/articles/6117/submission/original/6117-16335-3-SM.htmlhttps://ruhm.es/files/journals/1/articles/856/629478a6f1206.htmlhttps://vjog.vn/files/journals/1/articles/1372/submission/1372-1-3113-1-2-20220530.htmlhttps://sci.chandra.ac.th/journal/files/journals/2/articles/40/submission/40-13-73-1-2-20220530.html http://journalgrad.ssru.ac.th/files/journals/16/articles/2760/submission/original/2760-5446-3-SM.htmlhttp://www.graduate.dusit.ac.th/journal/files/journals/1/articles/1148/submission/1148-1-3106-1-2-20220530.htmlhttps://recifaqui.faqui.edu.br/-/slot-online/http://jifactor.org/-/slot-online/https://fast5.ksu.kz/https://ojs.mbuslc.ac.th/files/journals/1/articles/81/6295c8606a892.html http://revista.irdcivil.com.br/files/journals/1/articles/20/6295d2df159f5.htmlhttps://jwt.su/files/journals/1/articles/1175/submission/1175-1-2833-1-2-20220531.htmlhttps://www.sjunijournals.ge/files/journals/3/articles/62/submission/62-25-111-1-2-20220531.htmlhttps://escsvfu.ru/files/journals/1/articles/24/6295d5cd02ee1.htmlhttps://altaisticsvfu.ru/files/journals/1/articles/52/6295d9a9f1fec.htmlhttps://uprav-uchet.ru/files/journals/1/articles/2157/6295dd81b85a8.htmlhttps://eras.mundis.pt/files/journals/1/articles/197/6295de5b23e69.htmlhttps://ref.ue.poznan.pl/files/journals/2/articles/147/6295df41adf95.htmlhttps://sociedadcientifica.org.py/files/journals/1/articles/247/6295e2c888b7e.html